sábado, 28 de febrero de 2009

Articles

Els 902


Miquel Àngel Vidal




Les companyies que més guanyen mai no en tenen prou i sempre estan cercant fórmules per sucar-nos encara més del que ja ens suquen. Les empreses telefòniques són un bon exemple de voracitat i obcecació en escurar les butxaques dels clients. El darrer gran invent per treure tallada dels soferts usuaris són les línies 902. Ara que gairebé tots els operadors proporcionen el paquet d’ADSL i de trucades locals i nacionals gratuïtes, han ideat una manera de seguir munyint-nos: fomentar que les empreses posin una nova línia especial de pagament, els famosos 902.
A les propagandes en què s’ofereix la instal·lació d’aquests números es deixa ben clar qui és el beneficiat i qui és la víctima: especifiquen que cada trucada rebuda genera ingressos a l’empresa i que el cost de les trucades l’assumeix íntegrament el client. És a dir, beneficis per a les telefòniques i les empreses que contracten la línia, i perjudicis únicament pels clients.
Bancs, asseguradores, companyies aèries i moltes altres que ja obtenen grans beneficis tenen aquest número d’atenció al client. I el pitjor és que també l’utilitzen empreses que donen un servei com clíniques, companyies elèctriques o, fins i tot, les ITV. Aquest darrer cas és d’una barra considerable: la llei obliga a passar una revisió dels vehicles i l’empresa concessionària, no satisfeta amb els importants guanys que aconsegueix, obliga a trucar un 902 per donar una cita.
A més dels doblers que et rapinyen, també emprenya el temps que et fan perdre. Allò que es podria solucionar en un màxim de dos minuts, s’eternitza incomprensiblement en trucar un 902. La cosa va, poc més o menys, així: et contesta una veu gravada que et demana que et mantenguis a l’espera. Després d’uns segons o uns minuts, si no has penjat abans, un individu que et dóna el seu nom, et fa la pregunta clau: “en què el puc atendre?” En realitat diu el contrari del que vol dir. Primer passa per una llarguíssima comprovació de dades personals i després, quan ja has explicat fil per randa quin és el problema, et desvia a un altre departament i has de tornar a contar-li tot, des del principi, a un altre individu. Sigui el primer, el segon o el tercer qui t’atén, en un moment del procés l’individu diu que ha de verificar alguna dada i et té minuts i minuts al telèfon sense entendre quins insondables i lentíssims procediments utilitzen per verificar l’adreça o el DNI. Si no has penjat, després de minuts d’estar penjat al telèfon, la veu et rescata del limb i t’ofereix miraculosament una solució. O no.
Per tot això em pensava que les associacions de consumidors estarien cansades de rebre denúncies sobre el maleït número i he entrat a internet per comprovar-ho. Me n’he duit un brou: a moltes comunitats el telèfon d’atenció d’aquestes associacions és un 902!

Publicat a Ultima Hora, 10-11-08

No hay comentarios:

Publicar un comentario